Veelgestelde vragen

De 12 meestgestelde vragen op een rij:

Wij snappen dat u vragen heeft over de tandarts of uw gebit. Daarom hebben wij de meestgestelde vragen voor u op een rij gezet.

Staat uw vraag er niet bij? Stel dan hier uw vraag. U ontvang van ons persoonlijk een antwoord.

  • 1. Is de periodieke controle verplicht?

    De periodieke controle is officieel niet verplicht. U kunt er zelf voor kiezen om alleen bij klachten of onregelmatig te komen. Uiteraard raden wij dit af en adviseren wij om elk half jaar langs te komen voor controle. Dit om problemen zoals tandbederf en parodontitis te voorkomen. Deze zijn namelijk schadelijk voor uw gebit en kunnen pijn veroorzaken.
  • 2. Hoe kan ik een afspraak afzeggen of verzetten?

    Bent u verhinderd voor een afspraak? Laat het ons dan minimaal 48 uur van tevoren weten. Zo kunnen we de voor u gereserveerde tijd aan iemand anders aanbieden. U kunt uw afspraak annuleren of wijzigen door ons te bellen via 0344 – 633 434. Bij niet tijdig annuleren, moeten wij helaas kosten in rekening brengen.
  • 3. Word ik altijd door dezelfde tandarts geholpen?

    Onze praktijk bestaat uit vakkundige tandartsen. Uw behandelingen worden altijd door dezelfde tandarts uitgevoerd. Hij of zij kent u en uw gebit namelijk het best. Het kan soms voorkomen dat uw persoonlijke tandarts een collega moet inschakelen die gespecialiseerd is in bepaalde behandelingen. U kunt hierbij denken aan behandeling van angstige kinderen of gecompliceerde wortelkanaalbehandelingen.
  • 4. Kan ik kiezen voor verdoving?

    Wij luisteren altijd naar uw wensen. Dit is ook één van onze zekerhedenzekerheden. U bepaalt dan ook zelf of u een verdoving wilt of niet. Bij sommige tandheelkundige behandelingen is een verdoving echter noodzakelijk, bijvoorbeeld bij een wortelkanaalbehandeling of het plaatsen van een kroon.
  • 5. Wat is de beste leeftijd om met mijn kind naar de tandarts te gaan?

    Wij adviseren om uw kind vanaf twee jaar mee te nemen naar de tandarts. Neem u kind bijvoorbeeld mee naar uw controlebezoek. Zo is er voor uw kind genoeg tijd om aan de tandarts te wennen. Vanaf twee jaar voeren wij een echte controle uit. Op de kinderpagina leest u meer over het eerste tandartsbezoekkinderpagina leest u meer over het eerste tandartsbezoek van uw kind.
  • 6. Wat kost een behandeling bij de tandarts?

    De tarieven die gebruikt worden in de tandheelkunde, worden bepaald door de Nederlandse Zorg autoriteit (NZa). Onze tarieven zijn dan ook standaard en volgens het NZa. Meer informatie hierover vindt u op de website van het NZawebsite van het NZa.

    Bekijk daarnaast ook de link naar de Nederlandse Zorgautoriteit Prestatie- en Tariefbeschikking Tandheelkundige Zorg.

  • 7. Worden de kosten vergoed door mijn verzekering?

    De vergoeding van de behandelingen kan verschillen per verzekeraar. Sommige behandelingen worden 100% vergoed en andere behandelingen weer gedeeltelijk. In de polisvoorwaarden van uw verzekeraar kunt u vinden welke behandelingen worden vergoed. Heeft u toch nog vragen, neemt u dan contact op met uw verzekeraar.
  • 8. Ik ben bang voor de tandarts, wat nu?

    Bang zijn voor de tandarts is niet ongewoon. Een kwart van de Nederlanders is namelijk bang voor de tandarts. Gelukkig is er wel iets aan deze angst te doen. Onze tandartsen hebben affiniteit met angstige patiënten en weten hiermee om te gaan. Zij helpen u de tandheelkundige behandeling uitvoerbaar te maken en de angst tot op aanvaardbaar niveau te reduceren.
  • 9. Is tandbleken veilig?

    Ja. Uit verschillende klinische studies blijkt dat tandbleken met carbamide of waterstofperoxide, onder toezicht van een tandheelkundige, veilig is voor zowel de tanden als het tandvlees.
  • 10. Moet ik mijn tandarts op de hoogste stellen van mijn medicijngebruik?

    Het is belangrijk dat u uw tandarts inlicht over uw medicijngebruik. Zelfs als de medicijnen in uw ogen niet van invloed lijken te zijn, is het verstandig om dit toch te melden bij uw tandarts. Zo kan de tandarts de juiste diagnose vaststellen en voorkomen dat er gebitsklachten ontstaan als gevolg van het medicijngebruik.
  • 11. Van wie ontvangt u de rekening?

    Infomedics verzorgt de facturering voor onze tandartsenpraktijk. Deze ontvangt u per email of per post.
  • 12. Ik kan mijn rekening niet in een keer betalen, wat nu?

    Infomedics beschikt over de mogelijkheid van een betaalplan. Kijk voor mogelijkheden op www.infomedics.nl/betaalplan

Graag meer weten? Of meteen een afspraak maken?

Laat ons u terugbellen of bel ons direct op: 0344 – 63 34 34

    Ik wil graag teruggebeld worden op:

    Smile for Life

    Smile for life, een initiatief van Care for Dental

    Al sinds 2012 bent u bij Tandartspraktijk Care for Dental aan het juiste adres voor professionele mondzorg. “Smile for Life” is ons motto. Door de samenwerking van ons multidisciplinair, tandheelkundig team, bieden wij u een complete aanpak vanuit meerdere specialisten.